Friday, February 1, 2008

Odměňování těch ÚSPĚŠNÝCH

Včera jsme konečně dostali výsledky našeho půlročního boje. Sice jsme většinu hodnocení už viděli a komentáře podepsali, ale stejně to všechno dohromady vypadá tak nějak jinak a celá ta zelenobílá složka s razítkem školy a podpisem ředitele se tváří dost formálně. Spousta lidí si oddechla a cítila se příjemně překvapeně, vítězně nebo aspoň spokojeně. Když jsem prohlédla svoje "vysvědčení" já, měla jsem chuť ho roztrhat a tvářit se, že neexistuje.
Některé výsledky jsou v pohodě, za některé bych se pochválila, ale za ten zbytek bych si radši utrhla uši. Nejsem přece blbá. A náš gympl je nadprůměrně neobtížný. Stačí se trochu snažit, ale ikdyž studiu věnuju pravidelně o něco víc času než K., pravidelně jsem ve všech předmětech o něco více či velice horší, což se týká jak předmětů, které zajímají K. a ne mně, tak těch, které zajímají mně a ne K. To si člověk prostě nemůže připadat úspěšně a řeči o tom, že se porovnávat nemá vůbec, nebo třeba jen s někým jiným, mu taky vůbec nepomůžou.
Moje hodnocení samo o sobě není nijak špatné, neznamená to ovšem, že by nemohlo být mnohem lepší. Sama vím, že na matiku nemám buňky, ale výsledné procento beru jako osobní porážku a útok v zakázaném poli - nikdy mě to nezajímalo a nebude, a vůbec nikdy to k ničemu nebudu potřebovat. Třeba to příště bude lepší, ale asi se vyplatí nedělat si iluze.

4 comments:

Jolana said...

Tak proč se tím stresuješ, když tě to neza?
Kdybych se měla zabývat každým výsledkem pod 80 tak nedělám celé prázdniny nic jiného.
Já nevím jak ty, ale já jsem ve škole proto, abych se něco naučila - nejlépe něco užitečného. Ne abych mohla svým spolužákům dokazovat, že jsem lepší než oni...

Jolana said...

což teda stejně nejsem.
A klidně do řeknu všem.
NEJSEM LEPŠÍ NEŽ VY OSTATNÍ. Ale jsem ráda, že jsem s vámi...

klarrrka said...

Hele... zkus si precist clanek o vysvedceni na jolci blogu...

Bordelka said...

Každý máme potřebu se definovat..Emaři podle toho, jak se oblíkaj´ a někdo třeba podle svých úspěchů ve škole... A někdo jiný zase podle svých neúspěchů;)

Líbí se mi spojení, že naše škola je nadprůměrně neobtížná:) A něco bude i na tom snažení.
Já měla na chemii napsáno, že mám být víc aktivní. Když jsem to dostala, mírně jsem se zaškaredila, že přece jsem aktivní,že se neustále ptám, protože ničemu nerozumím:D
A Tomáš mi na to odvětil, že to je jedno, důležité je dívat se do očí...
Funi.